PRIMA PAGINA       DOMENII AUTO     INSCRIERI     OFERTE     CERERI     JOBURI     SPECIALE     CONTACT

 Meniu
  Finantare
  Evaluari
  Accesorii
  Avantaje
  Stiri
  Securizare
  Top Oferte
  Statistici
  Asigurari
  Parteneri
  Distribuitori
  Fun SMS
  Tuning
 Categorii
 Comerciale
 Utilaje de constructii
 Promotii
 GARANTATE
 IN LEASING
 IN
 IMPORT
 MASINI
 ULTIMELE
 Masini noi

Audi A8 L 6.0 quattro
  SEAT
  SKODA
  VW
  FORD
 Accesorii
 Parking Partner
Parking Partner este dispozitivul ideal pentru a te ajuta la parcarea cu spatele. Prin intermediul u...

         detalii ...»»
 Articole
 Actualizare Cod rutier 2014

COD RUTIER 2014. Proiectul actual de Cod prevede că amenzile contravenţ...

         detalii ...»»

 Fete&Masini

   STIRI
 

Un monstru bavarez construit în ciuda ecologiștilor

2013-02-07


4,8 metri lungime, 2,38 tone, motor V8, 555 CP și emisii de CO2 de 325 g/km sunt doar câteva dintre caracteristicile „monstrului“ BMW X6M. În practică, un King Kong cu aptitudinile lui Usain Bolt.

Este dificil să justifici necesitatea existenței pe șosele a unui model cu caracteristicile lui X6M. Aidoma modelelor de mari dimensiuni din gama Mercedes-Benz purtând emblema AMG, utilitatea unui vehicul masiv trebuie căutată mai degrabă în zona depășirii limitelor și a exclusivismului decât în cea a simpului transport de persoane de la punctul A la B. De ce? Întrucât emisiile de CO2 tind să dea peste cap aparatele de testare ale noxelor de la orice autoritate de control, însă când vine vorba de sprint, noul X6M pune în umbră multe dintre roadsterele cu două locuri aflate în prezent pe piață.

Blamate de ecologiști pentru dimensiunile lor, consumul de carburant și emisiile de noxe, SUV-urile mari au în X6M un reprezentant dezvoltat parcă să facă în ciudă. Având în vedere că tot mai multe dintre mașinile de astăzi emit sub 100 gr. CO2/km, un singur astfel de model eliberează în atmosferă cât trei autoturisme mici. Și totuși, inginerii diviziei Motorsport a grupului bavarez BMW continuă, periodic, să ducă mai departe limitele lui X6M.


ads not by this site


În cazul modelului testat de Capital pe șoselele românești, germanii par să nu fi făcut rabat de la nimic. Cei opt cilindri ai uzinei de forță de sub capo­tă scot, la fiecare apăsare a pedalei de accelerație, un muget surd. Caroseria imensă se pune în mișcare fără cel mai mic semn de protest, iar sistemele de comandă, control și confort sunt atât de multe, încât ai nevoie de zile întregi pentru a ști ce buton să apeși pentru a modifica setările. De altfel, este demn de menționat că inginerii BMW au încercat să simplifice cât mai mult viața șoferului. Altfel, acesta ar fi avut nevoie de câteva zeci de minute numai pentru a pregăti mașina de drum. Acum, ruliul este atenuat grație sistemului Dynamic­ Drive, ușile se închid singure în cazul în care șoferul a fost neatent, grație funcției Soft-Close, transmisia automată schimbă rapoartele exact atunci când este nevoie, iar sistemul xDrive îmbunătățește dinamica prin distribuția variabilă a puterii către axul față sau spate încă din faza incipientă, anulând chiar şi cea mai mică tendinţă de subvirare sau supravirare, înainte ca DSC (controlul dinamic al Stabilităţii)­ să fie nevoit să acţioneze. Iar acestea sunt doar câteva dintre zecile­ de sisteme care, ascunse sub caroseria lui X6M, ajută șoferul să stăpânească acest mamut care, grație motorului care dezvoltă 555 CP, poate atinge 100 km/h în doar 4,7 secunde.

Confortul și exclusivismul sunt asigurate printr-o gamă largă de echipamente standard sau opționale care include reglaj electric al scaunelor - completat de funcţia de memorare - şi încălzire a scaunelor faţă, aer condiţionat automat cu două sau patru zone, piele Merino, sistem audio HiFi cu 12 difuzoare. Pentru a enumera doar caracteristicile principale ale lui X6M, ar fi nevoie de o întreagă revistă, însă, dincolo de tehnologie, singurul mod în care ar putea fi justificat prețul de 133.439 euro, compus din costul variantei de „baz㓠de 117.676 și dotări opționale, este sentimentul avut atunci când pui la treabă întregul ansamblu.

La acest capitol BMW X6M nu lasă mult loc de „mai bine“. În ciuda masei mari și a aspectului exterior discutabil,­ ba chiar urât, temperamentul de bestie care îți ține adrenalina la cote extrem de ridicate transformă un vehicul altminteri inutil în obiectul unei dorințe greu de stăpânit. Un deziderat care poate fi atins doar dacă dispui nu doar de banii necesari pentru achiziție, ci și de cei pentru întreținere, deloc puțini. Doar consumul mediu anunțat de producător de 13,9 l/100 km care se traduce de fapt în circa 16 l/100km în cazul testului realizat de noi dă o idee despre ce sume este nevoie pentru a poseda un King Kong pentru care Usain Bolt este un alergător ca oricare altul.

Autor: Robert Stan
Sursa : Capital



 
 Login
Utilizator


Parola




Ai uitat parola ?
Inscrie-te acum
 Cautare
Cauta in site




Cautare avansata
 Publicitate

Dezmembrari Masini
Bijuteria de argint
Dracula Glass
KURDISTAN


Politică de confidențialitate

Sunt 3 vizitatori online

©2004-2008 Powered by Starsoft Design

 Actualizare Cod rutier 2014

COD RUTIER 2014. Proiectul actual de Cod prevede că amenzile contravenţ...

         detalii ...»»


Inchide

×